AuteurBerichten

maart 25, 2019 om 11:30 am

Hoi, wie kan mij helpen?

Ik heb sinds vorige week maandag stekken staan (amnesia) met 2 600 hps lampen op Coco’s en ben begonnen met startblokken!

Ik heb gelezen dat zeker in het begin de luchtvochtigheid 57/80 procent moet zijn..

Heb ook meteen de allebei de lampen aangezet op 1.25/1.30 meter..

In het hok was het 34 graden met 80 procent luchtvochtigheid. Ze staan nu precies n week en de groei is gestopt en blaadjes hangen slap en worden geel.. ik weet niet wat ik moet doen en of ik beter opnieuw kan beginnen..?

Heb vanaf het begin water gegeven met ph 6

en dan om de dag 200 ml. Ze staan nu precies n week en nu toch maar de afzuiging aangezet, temp is nu 26 graden met 56 procent luchtvochtigheid!

Wie weet wat ik nu moet doen..? Alvast bedankt

maart 25, 2019 om 9:22 pm

Lijkt me toch wel erg droog.. omdat je er een aantal hebt zou ik er een aantal echt flink bewateren. Na een dag moet je dan echt wel verbetering zien. Als dat het probleem is kun je de rest ook flink wateren. Vooral bij stekken mag die luchtvochtigheid op het begin echt flink hoger dan 56%!

Hou ons op de hoogte 😉

maart 25, 2019 om 9:31 pm

Ok zal ik doen.. vanavond gaan de lichten uit om 23.00 dan zal ik er n paar goed water geven!

Ik heb n pot met gewone Coco’s gevuld om het verschil te voelen en met de stekjes zijn zeker 2 keer zo zwaar dus zelf dacht ik om ze niet te bewateren.. maar ik zal je tip gaan uitvoeren vanavond en kijken hoe ze er morgenavond bij staan! Alvast bedankt!

maart 26, 2019 om 2:43 pm

Hoe staat het ermee? Als die pottten 2x zo zwaar zijn dan lijkt wateren idd ook niet de oplossing. Wellicht toch te warm..

maart 26, 2019 om 3:14 pm

Nee het is indd niet gegaan zoals we verwacht hadden!!

Toch heb ik ze vanmorgen water in de bak gedaan onder en wat ik gemerkt heb is dat het water toch veel opgenomen was.. N per van laatste poging!

Nu heb ik nog n vraagje.. Die ph meter, ik heb n nieuwe.. moet je die altijd ijken als je m voorzet eerst gaat gebruiken..? Dat heb ik namelijk ook niet gedaan!

maart 26, 2019 om 8:25 pm

Ja moet je ijken met van die vloeistof, welkom btw.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  MijnWiet.nl.

maart 27, 2019 om 10:26 am

Ja dank je.. ik ga mijn verslagen bijhouden hier!

Ok, dan denk ik dat het daarom ook mis is gegaan in combinatie met de warmte.. Ik ga denk ik overnieuw beginnen.. ik laat je weten wat ik ga doen! Gr