AuteurBerichten

juni 2, 2019 om 8:07 pm

Hoi iedereen!

Ik ben Rick uit Deventer en heb 6 zaadjes ontkiemt die ongeveer 2,5 weken geleden uit zijn gekomen! 5x Ak-47 (misschien autoflouwer) en 1x Cheese en 1x Haze.

Bij de praxis was ik op zoek naar zaai en stek grond aangezien die mooi luchtig is alleen hadden ze die vorige jaar wel liggen en nu niet meer. Dus heb gekozen voor Central Park universele potgrond want had vorig jaar ook zo iets maar dan fleurella.

Alles ging goed tot er bij 1 plantje de bladeren misvormde en tot er een paar dagen geleden de lobblaadjes van 1 plant gelig werden nu loopt dat verder naar de onderste wietbladeren, ik zit met mijn handen in het haar, hoe komt dit!? Ik ben de heletijd al bang dat ik of te weinig of te veel water geef en dat er te veel water aan de onderkant zit maar weet niet of dat hier door komt. Of dat het komt door te veel voeding in de potgrond. De gele blaadjes zijn nu al op 2 planten te zien.

Foto:

Hier het plantje met misvormde blad maar ziet er weer prima uit:

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Groetjes, Rick

juni 6, 2019 om 7:54 pm

Hmm lijkt me niet al te ernstig. Het lijkt een beetje op een voedingsoverschot (verbranding). Plantjes inmiddels al wat bijgetrokken?

juni 7, 2019 om 11:23 pm

Hey heisenbergg thx voor je reactie.

Het gaat wel beter het kwam denk ik door te veel water maar zou idd ook overvoeding kunnen zijn.

Ik heb vandaag bij de intratuin een aarde vochtigheidsmeter gekocht die ook de Ph aangeeft en die is rond de 6/7 op neutraal en de grond is niet te nat want was al geminderd met water geven.

Het plantje op de eerste foto was nog achteruit gegaan maar groeit nu nauwlijks naar mijn mening, blijft beetje het zelfde. Foto:

De Ak-47 met het misvormde blad gaat als een beest! Overpotten ging ook goed. Foto: