AuteurBerichten

november 3, 2016 om 9:34 am

Redelijk nieuw in de wereld, maar veel gelezen en gezien.

Om praktische redenen gaan we volgend jaar over op LED, wij hebben problemen met vocht afvoer, hoge temperaturen, en teveel schommelingen in alle waardes. Ben al een paar maanden aan het rondkijken en informatie verzamelen, met name wat voor een goede equivalent je nodig hebt om bijv. een 600W HPS te vervangen.

Daarnaast natuurlijk afwegen en uiteraard testen. Inmiddels een paar verschillende panelen besteld en die gaan we uitvoerig testen en meten. Er wordt zoveel zooi geproduceerd, (met name in Aziatische landen), dat het moeilijk lijkt het kaf van het koren te scheiden. Toch zijn er wel redelijk geprijsde te koop, maar we zullen zien wat er van komt.

Sjef

november 3, 2016 om 7:32 pm

Hoi,

heb niet echt ervaring met led kweekjes..
Maar een aantal led panelen?
Op aliexpress besteld of ?
mijn leeservaring ivm led zegt me dat je beter kan investeren in een duurder paneel met cobs of iets dergelijks..
Mars hydro of van Kind bv..

De aliexpress types kloppen vaak niet met de gegevensfiche die ze leveren..
+ brandveilig zijn ze vaak ook niet :p
Heb er gisteren een paneeltje van 35usd besteld voor in een 40×40 microtentje

450w led is vergelijkbaar met een 600w hps

grtz

november 4, 2016 om 9:24 pm

Ik heb die ervaring ook niet, maar als ik die krijg en de resultaten weet wil die graag met jullie delen.

Aliexpress heeft ook goede panelen maar zijn idd duurder. Heb er vandaag een thuis gekregen van 1500 watt en die meteen even uit elkaar gehaald om de kwaliteit onder de loep te nemen.

Ik moet zeggen erg netjes gemaakt, goede power supplies, goede dikke kabels, degelijke stekkers, en alles heel netjes afgewerkt, Ên waanzinnig veel licht, (ook al zegt dat niets). Meteen een PAR meter besteld om te kijken wat er geleverd wordt. Daarna gaan we eens kijken wat de resultaten in de tent zijn.